onsdag 8 februari 2012

Snövallar

Här kan man prata om snö. Titta på videosnutten så får ni se vad jag menar. En häftig miljö, videofilmade gjorde jag för några år sedan då vi var i Norge under Kristi Himmelfärdshelgen, dvs i mitten av maj. Då hade den här vägen precis öppnats, tidigare var den avstängd. Vad jag inte riktigt förstår än idag, är hur de får snön att stanna på kanterna och inte bara rasa ner på vägen? Och hur skapas de vinkelräta snövallarna? Ett vackert men för mig obegripligt mysterium...

7 kommentarer:

  1. Sv; Tack så jättemycket!! :)
    Jag skriver upp din blogg sålänge då!

    SvaraRadera
  2. bloglovin byte ? :) http://www.bloglovin.com/#en/search/fourphotographs.blogg.se?&_suid=1328810024695043142980173684364

    SvaraRadera
  3. sv; tack för tipset, coolt att man kan göra bilderna stora sådär, har aldrig sätt att man kunde göra så innan :P btw, hur hittade du till våran blogg, bara roligt att veta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte exakt hur jag hittade er men det var genom att ni hade lagt in en kommentar på någon annan fotoblogg, så följde jag tråden till er fina blogg! :) Kul att du gillade tipset! Det är viktigt att kunna förstora upp bilderna när man har foton...

      Radera
  4. Åh vad härligt, nu fick jag hemlängtan. Snövallarna skapas av en plogbil med snöblad, eller 'raka' som vi kallar det. Huruvida snön stannar så eller inte har helt att göra med hur den har packats, och sedan fortsätter påverkas, av väder och vind, och är inget någon råder över.

    Sv: Tack! Du vet inte hur glad jag blev över den kommentaren, är så sällan någon kommenterar min poesi. :) Kram på dig!

    SvaraRadera