söndag 11 mars 2012

Fia poserar i min nya studio

"We are here
We're all alone in our universe
We are free
Where everything's allowed and love comes first
Forever and ever together
We sail into infinity
We're higher and higher and higher
We're reaching for divinity"

- Loreen Euphoria 2012 -



Äntligen har jag köpt en blixt till min kamera som har en inbyggd blixt men den är värdelös, ljuset riktas rakt fram och objektet blir platt och skuggorna skarpa. Den nya heter Nikon Speedlight SB-800 och ljuset kan riktas till exempel mot taket så att objektet man fotar belyses mjukare och och på ett mer naturligt sätt.
Inte nog med det! Jag har även köpt ett studiokit med två studioblixtar med softboxar och stativ samt fjärrstyrning. Men jag lever i ständig tidsbrist och har bara hunnit testa min "studio" och då ställde lilla Fia upp. Nja, kanske inte frivilligt men hon är ändå väldigt tålmodig tjej och sitter och poserar tills jag låter henne gå. Här ser ni ett par foton på henne. Jag ska skaffa ett par olika bakgrunder också innan jag är nöjd, eller tja, när blir jag nöjd förresten? Hela tiden flyttas drömmarna framåt och man lär sig nya tekniker och får nya idéer, och då måste man skaffa flera saker.




1 kommentar:

  1. Ljuvliga bilder på en ljuvlig liten tjej! Vad kul att hitta till din blogg, hit kommer jag gärna tillbaka för inspiration!

    Kram Susanne

    SvaraRadera